2013. január 16., szerda

Zenenap (2.) - Nightwish

"A Nightwish egy finn szimfonikus metal együttes. A metal stíluson belül a power metal és a heavy metal áll még közel hozzájuk.

Tarja Turunen kiléptetése előtt éppen az ő operaénekesi hangja miatt nevezték őket az operametal legnagyobb képviselőjének. Szimfonikus metalnak is mondják, de ez is megingott mára, hiszen Tarja már nincs az együttesben, viszont az 51 tagú brit szimfonikus zenekar megmaradt az új albumon is, sőt az új album kétlemezes kiadásán az egyik lemez a számok instrumentális (ének nélküli) változatait tartalmazza. Szinte teljesen leváltotta a szintetizátorhangzást, ami a banda kezdeti időszakára oly jellemző volt.
Az új énekesnő, Anette Olzon inkább nép- és popzenei hangzású énekhanggal rendelkezik. Sikerük és elismertségük viszont Tarjával is és Anette-tel is töretlen és óriási világszerte, koncertturnéjuk során az új énekesnő egyre több ellenzőt és kételkedőt győzött meg. Anette 2012. októberén 1-jén bejelentette, hogy kilép a zenekarból." (forrás: Wikipédia)

Egy éve vagyok oda és vissza a bandáért, mondhatni rajongójuk vagyok. :) Rengeteg számot megtanultam tőlük zongorán, többek között az Amaranth-ot, a Walking in the air-t, és a Moondance-et. Utóbbi volt ez első szám, amit hallottam tőlük, ekkor szerettem bele a stílusba is.

Néhány kedvenc:
- Amaranth

- Bye Bye Beautiful

- Moondance (Final Fantasy-s klippel :))

- I Wish I Had an Angel


Nincsenek megjegyzések: