2012. augusztus 4., szombat

A blog első díja: Kérdezős blogger díj

Újabb kisebb blogos hírrel jövök: én is kaptam Kérdezős blogger díjat. Ezúttal is szeretném megköszönni ezt Lena91-nek! (Tényleg megleptél. :))
Szabályok:
- Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
- A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
- 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
- 11 embert meg kell jelölni és linkelni
- Nincs visszaadás/visszajelölés

Legelőször válaszolnék is a kérdésekre:
1. Vannak előítéleteid bizonyos könyvekkel kapcsolatban? (pl egy szerző könyveire irányultan vagy egy bizonyos karaktertípussal kapcsolatban)
° Sajnos vannak. Ha egy könyv nagyon érdekel, akkor mindenekelőtt is elolvasom az értékeléseiket, és ha azok negatívok (3-as, vagy annál rosszabb csillagozásúak), akkor vagy nem olvasom el, vagy egyik mazo-pillanatomban kikölcsönzöm a könyvtárból. Persze, előfordult már az is, hogy kellemesen csalódtam, de a legtöbb esetben bevált ez a módszer. Befolyásol még nagyon a borító, és egy kicsit a fülszöveg.
2. Van olyan könyves műfaj amit még nem olvastál és soha nem is akarsz olvasni?
° Egyszer olvastam horrort, azóta is kerülöm a műfajt, mint vegetáriánus a dupla húsos hamburgert.
3. Gyerekkorod óta szeretsz olvasni vagy a későbbiek során szerettél meg olvasni? Ha igen kinek/minek a hatására?
° Már nem tudom minek a hatására, de körülbelül másodikos lehettem, amikor rákaptam, de úgy istenigazából csak két éve olvasok fanatikusan. 2010 karácsonyán kaptam meg a számítógépem, és rögtön fel is fedeztem az e-bookokat. Ha jól tudom az Éjszaka Háza sorozat volt, amit nagyon szerettem akkor, de most már inkább csak húznám lefelé. (A 8. része valami borzalom volt.)
4. Sorozat vagy egyrészes könyv? Inkább a több részes sorozatokat választod vagy azokat a könyveket, amiknek nincs folytatása?
° Ez egyáltalán nem befolyásol. Ha jó könyv, akkor legyen sorozat, de ha nem tetszett, akkor maradjon csak egyéjszakás kaland.
5. E-book vagy nyomtatott? Szoktál e-book-ban olvasni vagy inkább jobb a papír alap?
° Fél éve hagytam abba az e-bookok olvasását, és inkább könyvtárból kölcsönzök. A papír mellett voksolok, hiszen azt lehet szagolgatni (jól hallottad), bárhol olvashatom, nem rontja a szemet, és Legális, nagy L-lel.
6. Van olyan karaktertípus amit nagyon utálsz? Milyen az?
° Szeretem a cikornyás betűket - de csak nézni. Ha olvasni kell, akkor egy idő után megfájdul a fejem.
***Utólagos javítás*** Kicsit félreértettem a kérdést. Mint kiderült Lena a szereplőkre értette a kérdést. ^.^" A válaszom: a legjobban a "tökéletes" karaktereket utálom, akik valójában egyszerű hülye libák, de persze a többieknek fel sem tűnik, hogy éppen egy intellektuálisan zöldség lánykába szeretett bele.
7. Ha egy könyvet elkezdesz akkor is végigolvasod ha nagyon nem tetszik?
° Csak nagyon ritka alkalmakkor teszem le, de ahhoz tényleg pocséknak kell lennie.
8. Van olyan könyv ami sokáig nem volt szimpatikus, nem is érdekelt, de valami miatt mégis elolvastad később és utána a kedvenced lett?
° *gondolkozik, megnézi a moly olvasásait* Talán egy frissebb olvasásom: Spirit Bliss: A múlt árnyai. A könyvtárból tényleg csak azért vettem ki, hogy meglegyen a maximum kikölcsönzött könyvek száma, de utána beleszerettem.
9. Ha van/lesz gyereked törekedsz/törekedni fogsz arra, hogy ő is megszeresse az olvasást?
° Mindenképpen.
10. Ki az az író akivel a legszívesebben elbeszélgetnél ha lehetőséged lenne rá?
° Karen Marie Moning. Bár, lehet, hogy kellene tolmács, mert nem vagyok még valami pöpec angolból.
11. Mit csinálsz legszívesebben olyankor, amikor nem olvasol?
° Zenét hallgatok, gépezek, blogot írok, rajzolok, gondolkozom egy saját sorozat részletein. Nagyjából ennyi.

11 dolog jön most rólam.
1., 7 éves koromban tudós akartam lenni.
2., Imádok minden csúszómászót összeszedni. Tücsök, pók, béka, sikló, vagy akár kígyó, nekem mindegy, csak ide vele.
3., A legrémisztőbb álmomban a piros és kék számokról volt szó.
4., Egy évnyi könyörgés után kaptam meg a világ legokosabb és aranyosabb westie-jét: Pamacskát. ♥
5., 11 éves koromig szerettem a Pokemont.
6., Több könyvszerűséget is elkezdtem, már 10 éves koromban, de soha nem jutottam el odáig, hogy be is fejezzem.
7., Kedvenc zenekarom a Nightwish.
8., Szörnyen maximalista vagyok, ha az érdemjegyekről van szó, de a hétköznapi dolgokat (mosogatás, porszívózás) csak nagy kényszer hatására csinálom meg.
9., Internetfüggő vagyok.
10., Szörnyen félek a szeptembertől - kezdődik a gimi.
11., Jelenleg pszichológus szeretnék lenni. Ez a cél egy könyv hatására fogalmazódott meg bennem - Fable Sárkánykönny-e tett rám ekkora hatást.

A kérdéseim a 11 embernek:
1., Mi a véleményed a mai napig tomboló vámpírmániáról?
2., Az első kérdéshez csatlakozik: Szerinted lendítettek a vérszívók a könyvpiacon?
3., Kedvenc műfajod? Miért?
4., Határoztad-e el magad valaha is, hogy könyvet szeretnél írni?
5., Melyik könyv világában élnél legszívesebben?
6., Nemrég zajlott le az Álompasi 2012. Mi a véleményed a végeredményről?
7., Nyertél valaha könyvet?
8., Sikerült kismolyt csinálni valamelyik barátodból/ismerősödből?
9., Ha lehetne választani, melyikre voksolnál: a világ legnagyobb könyvtára a jelenkorban vagy visszautaznál az időben, és közvetlen közelről láthatnád, hogyan íródik meg 10 könyv?
10., Visszatérő kérdés: e-book vagy nyomtatott könyv?
11., Szerinted milyen lesz a könyvpiac a jövőben?

Nem tudom ki kapott, és ki nem, de tovább adom a díjat:
Xeroikosz-nak, alias Csokimókusnak ;)
Vivcsy1996-nak
Becca-nak
Javíthatatlan-nak
FFG-nek
Hiranneth-nek
Kristine-nek
Csillagvirágszál-nak
Gonoszkaktusz-nak
Hisztis_Manó-nak
Rysonne-nak (akit csak most veszek észre, hogy molyos, pedig már több hónapja olvasom a blogját)

Nincsenek megjegyzések: