2012. november 13., kedd

Darren Shan: A pokol pereme

 "A Városban a Kardinális az úr, Al Jeery pedig személyes testőrségének egyik rendíthetetlen oszlopa. Egy nap titokzatos gyilkosság történik a Város legelőkelőbb szállodájában, és Al legnagyobb meglepetésére a Kardinális rá bízza az ügy felderítését.
A nyomozás során váratlan felfedezést tesz, ami a végsőkig próbára teszi a hűségét. Egy olyan szörnyű rejtély részesévé válik, amihez a holtaknak, a város inka ősapáinak, a teljhatalmú Kardinálisnak és a már-már misztikus hírű bérgyilkosnak, Paucar Waminak is köze van.
Wami egy árnyékba burkolózó, rejtélyes alak, aki akkor öl, amikor csak kedve tartja, láthatóan nem kell tartania semmiféle megtorlástól. Al hamarosan rájön, hogy sokkal több a közös vonása a hírhedt gyilkossal, mint ahogy azt valaha is képzelte…"


Az első kötettel nem voltam teljesen megelégedve, és azt olvastam, hogy a második még annál is gyengébbre sikeredett, így eléggé meglepődtem, amikor a történet jobban tetszett, mint az első.

A könyvben kicsit visszamegyünk az időben: még Capac előtti korszakban járunk, továbbra is a Kardinálisnál van a gyeplő. A szemszög is változott, méghozzá előnyösen - Al közelebb áll a szívemhez, mint az arrogáns Raimi. Igazi antihős, keserű múlttal, és sötét humorral.

A cselekmény most inkább krimiszerű volt, mint az elsőben megszokott misztikum. Sokan azt írták, hogy az jobban szerették az elsőben megszokott titokzatosságot, ködösítéseket, de ez engem már nagyon zavart, úgyhogy nagyon örültem, hogy végre van valami változatosság. Bár a krimiszál se volt tökéletes, de mindenképpen jobban éreztem magam ennek a kötetnek az olvasása közben magam.

Megjelennek a régebben megszeretett karakterek is, így Paucar Wami, akit továbbra is imádok, a motorjával együtt (lásd: borító). A Kardinális számomra egy se-nem-jó-se-nem-rossz személyiség, nem igazán tudom eldönteni, hova soroljam. Az igaz, hogy az egyik legfontosabb szereplő, ő az, aki legtöbbet ad a könyvhöz, de mégsem tudtam megszeretni.

Ez a könyv véres, minden tekintetben. Agresszívabb, mint az első, de nem a gyomorforgató módján. Egy gyengébb idegzetű embernek nem ajánlom, mert vannak benne elsápasztó részek, amire én azt mondom, hogy "Nem is rossz.", de míg én bírom az erőszakot, addig mások nem biztos.

Az 5 csillagot mindenesetre megérdemli.



A képre kattintva még több információhóz juthattok a sorozattal kapcsolatban!
Adatok:
Kiadó: Nyitott Könyvműhely
Oldalszám: 524 oldal
Megjelenés: 2011
Sorozat: Város-trilógia (2.)
Egyéb megjegyzés: Puhakötésű, 3490 Ft

Nincsenek megjegyzések: