2012. november 26., hétfő

Rachel Vincent: Stray - Kóborok

"Már csak nyolc fogamzóképes nőstény vérmacska van. És én vagyok az egyik. Éppen úgy nézek ki, mint akármelyik amerikai egyetemi hallgató. De vérmacska vagyok; alakváltó, két világ lakója. Bár a családom és a falkám rossz szemmel nézte, elszöktem a kényszer elől, hogy továbbvigyem a fajt, és kialakítottam magamnak egy saját életet. Amíg egy este az a kóbor meg nem támadott. Tudtam a kóborokról - a falka nélküli vérmacskákról - akik állandóan hozzám hasonlókat keresnek: csinos, termékeny nőket. Ezt a példány elkergettem, de aztán megtudtam, hogy két másik nőstény eltűnt. A veszélyből ennyi is elég volt, hogy a falkám hazahívjon a saját védelmem érdekében. Persze. Csakhogy én nem vagyok ijedős kiscica. Bárkivel vagy bármivel megküzdök, ha kell, hogy megtaláljam a barátnőimet. Vigyázzatok, kóborok - karmaim vannak, és nem félek használni őket!"

Nagyon lelkesen láttam hozzá a könyvhöz. Imádom az alakváltós történeteket, és az, hogy végre valaki nem a vérfarkasokkal foglalkozik, ráadásul ifjúsági irodalomban (nem úgy, mint Anita Blake), csak fokozta a kedvemet hozzá.

A borítóról már sokan áradoztak, én se fogok másként tenni. Imádom a színeit, a dombornyomatokat és betűket, és valahol én is az a fajta lány vagyok, aki imádná szabadon hagyni a derekát, de van annyi józanesze, hogy belássa, nem igazán egészséges, és illő. Egyéb: a hátlapon írják, hogy 16 éves kor felett ajánlják. Ezekre soha általában nem figyelek, de a Könyvmolyképző ennél a sorozatnál eltalálta a tutit - van benne egészen durva rész is, ami egy 12 éves kamasznak nem igazán tenne jót a lelkivilágában.

A történet a fülszövegből is kiderülten vérmacskákról szól, akikkel nem ajánlott packázni. A kóborok azok a vérmacskák, akik nem születés útján változtak át, így nem is tartoznak falkához. Persze, vannak kivételek, mint az egyik mellékszereplő, Mark, aki Faythe családjának a végrehajtója *SPOILER*. ((Mark mindig Faythe párja szeretett volna lenni, többször együtt is voltak, de csak a könyv végén jönnek össze. *SPOILER VÉGE* Igazán aranyos karakter, megkedveltem. Összességében a világ jól van felépítve, és bár nem mindenre kapunk választ, eléggé hihető.

Faythe igazi feminin karakter. Kiáll a maga igazáért (még akkor is, ha nincs is olyanja), nem engedi, hogy a férfiak uralkodjanak rajta, így mindig bajt hoz magára. Hol elszökik, hol verekszik, szópárbajokat vív - hiszen van mivel. Csípős és vad, kicsit ösztönlény, akár a benne szunnyadó cicus. Igazán a történet közepén lesz ezeknek a tulajdonságoknak haszna. Nem akarok nagyon spoilerezni *azért is SPOILER*, ezért csak annyit árulok el belőle, hogy lesz egy egészen egyedi képessége is emiatt, aminek hasznaként ki tudnak jutni a fogságból *SPOILER VÉGE*. Lényegében egészen magamra ismertem benne.


A könyv hangulata az elején egy kicsit lassú, mivel az írónő mindenképpen nagy hangsúlyt akart fektetni a nők jogaira, de egyébként gyorsan beindul a történet, a közepétől pedig akciódus, és néha én is megijedtem, annyira jó volt, együtt izgultam a karakterekkel. A vége viszont picit elkapkodott lett. Szívesebben olvastam volna hosszabb levezetést, és a főgonosz(ok)nak is más sorsot szántam volna (véresebbet :P).

Igazából mindenkinek ajánlom, aki nem riad vissza egy újabb sorozatól. 5 csillag.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó - Vörös Pöttyös 
Oldalszám: 478 oldal
Megjelenés: 2012
Sorozat: The Stray (1.)
Egyéb megjegyzés: Puhakötésű, 2990 Ft

Nincsenek megjegyzések: