2012. július 19., csütörtök

Diana Wynne Jones: Az égi palota

A vándorló palota folytatásából is készült anime, de azt nem láttam, és szerintem ez így pont jó. Nem akarom, hogy megint bezavarjon valami az olvasásba.

"Abdullah fiatal és nem túl jómódú szőnyegkereskedő. Apja csalódott benne, ezért végrendeletében csak annyi pénzt hagyott rá, hogy egy szerény üzletet nyithasson a bazárban. Amikor éppen nem árult szőnyeget, Abdullah ábrándozással töltötte napjait. Álmaiban nem apja fia volt, hanem egy herceg rég elveszett utóda. Ábrándozott egy hercegnőről is, akit születésekor neki ígértek feleségül. Elégedett volt álmaival s ábrándozásaival egészen addig, míg egy napon egy idegen varázsszőnyeget adott el neki…"

Kicsit az írónőről: http://pongrac.hu/szerzo/diana-wynne-jones/31

Még az első könyv végében olvastam, hogy a régi szereplők is fel fognak tűnni a következő kötetekben. Vártam is, vártam, de mégsem voltak benne. Belibbentek helyettük hercegnők, dzsinnek, egy katona, nagy cicusok, repülő szőnyeg. Egy idő után már nem is néztem, hogy na most hol vannak Sophie-ék, egyszerűen élveztem a kicsit (nagyon) törökös világot.

Abdullah szövegei lehengerlőek voltak! Annyira cikornyásan fejezte ki a mondatait, hogy nem lehetett nem nevetni rajta. Egy olyan egyszerű kijelentés a szájából, mint például "Kaphatok egy csésze teát?", elfoglalt két sort az udvariaskodással. Engem persze ez egyáltalán nem zavart, nem úgy, mint a többi szereplőt.

A vége felé lendül be igazán a történet. Amikor egyszerűen fellebentette a szemem elől a ködöt pár szereplőről, egyszerűen a falba kellett vernem a fejem. Minden titok ott volt az orrom előtt, de még csak rá se kancsalítottam. Zseniális, ahogy az égi palota szála végül mégis összekapcsolódik a vándorló palotáéval.

Egyébként a borító szerintem sokkal szebb lett, mint amilyen az első részé volt. Lehet rajta szöszölni, hogy minden részletet teljesen befogadjunk.

5 csillag jár ezért a fantasztikus történetért. Jöhet a harmadik rész!

Adatok:
Kiadó: Pongrác Kiadó
Oldalszám: 290 oldal
Megjelenés: 2010
Sorozat: Palota (2.)
Egyéb megjegyzés: keménytáblás védőborítóval, 2900 Ft

Nincsenek megjegyzések: