2012. július 29., vasárnap

Simon Tamás: Vérmacska 2.

Magyar Könyv
Ismét visszatértem a kisebb kiruccanásról, és mielőtt megint elmennék, gyorsan pótlok néhány (sok) dolgot. Kezdeném rögtön a Vérmacska 2-vel, amit ugyebár a VP nyereményjátékán nyertem.

"A Vérmacska visszatér és töketlenül is tökösebb, mint valaha.
Tisztában vagyok vele, hogy a második részek, azok mindig szarabbak, mint az elsők. Azzal is tisztában vagyok, hogy ez most nem így lesz. Már csak azért sem, mert tanultam az első kötet hibáiból (ha voltak egyáltalán hibái) és tanultam abból is, hogy Szőrire nem szabad semmit bízni, mert mindent elszúr.
Alfi, ez a két fröccsért vásárolt macskaátok ugyanott folytatja a naplóját, ahol abbahagyta. Elhozza a kurva világot, de ehhez most a világnak is lesz egy-két szava."

(Megjegyzés: Alfi blogját ITT találhatjátok!)

Alfival szemben nem lehet elvárásokat állítani, mert azokat úgy lerombolja, mint a bika a vöröset. Már maga a szövege is lehengerlő, de hogy még humora is van vödörszámra, az már maga a mennyország. Én itt a könyv túloldalán rázkódtam a röhögéstől, mint egy epilepsziás kisegér, míg szegény Szőri jobbára csak vérzett, sírt, vagy rózsaszín felhőcskében lebegett.

Na, igen, Szőrinek, annak a balfácánnak ugyanis sikerült kifognia egy Csajt (nagy Cs-nel), ami Alfiamnak eléggé betett. Már nem is kap olyan finom cicakosztott, úrimacsekhoz méltót, mint amikor Szőri depis volt, és már senki sem foglalkozik vele. Hiába tépdesi a páfrányokat, pisili le a világmindenséget, körülötte már ezeket mind megszokták, tojnak is a fejére nagyon. Alfika pedig rosszul érzi magát, és duzzog. Költői kérdés: vajon ez a féltékenység?

Mindemellett Szőri elhatározza (már megint mit?), hogy ő bizony könyvet ír, és besztzeller, vagy mi lesz, és naphosszat kopácsol, mint egy idegbeteg varjú. (Ami Alfinak - hogy tőle idézzek - kurvára bassza a fülét.) Persze a mogorvasága mögött ott rejtőzik egy kis kíváncsiság is. Szépen körüldorombolja a Szőri lábát, hogy "Szépeket írsz rólam?", és ha rossz a válasz, max. szétkarmolja, az szent fazék!

Nohát, lényegében szorongva telnek a napjai, mivel azt veszi észre, hogy Szőri is kezd felnőni, és vele nagyobbodik Alfi szíve is, ami ugyebár katasztrófa, az apokalipszis előjele. Mit csi-nál-jon?! A válasz egyszerű: beletörődik. Én meg egyre jobban megszerettem ezt a duzzogó macskakirályt.

6 csillag a folytatásért.

A KÖNYVET NAGYON KÖSZÖNÖM A KÖNYMOLYKÉPZŐ KIADÓNAK!

Adatok:
Kiadó: Könyvnolyképző Kiadó - Hard Selection
Oldalszám: 206 oldal
Megjelenés: 2012
Sorozat: Vérmacska (2.)
Egyéb megjegyzés: Puhatáblás, 2499 Ft

Nincsenek megjegyzések: