2012. augusztus 22., szerda

Sebastian Fitzek: Ámokjáték

"Ez a nap lesz az utolsó. A neves kriminálpszichológus, Ira Samin gondosan előkészített öngyilkosságot tervez. Idősebbik lányának halála túl nagy súllyal nehezedik a lelkiismeretére. Ám ekkor segítségül hívják az egyik rádióadóba, ahol brutális túszdráma folyik. Egy pszichopata hátborzongató játékba kezdett: élő adásban, véletlenszerűen hívogat fel embereket. Ha a vonal túlsó végén a megfelelő jelszó hangzik fel, elenged egy túszt. De ha nem, a túsz meghal. A férfi azzal fenyegetőzik, hogy addig folytatja a játékot, amíg a menyasszonya meg nem jelenik nála a stúdióban. Csakhogy a lány már hónapok óta halott. Ira kilátástalan túsztárgyalásba kezd, melynek több millió ember válik fültanújává…"

 Ezt a könyvet még a megjelenésénél szemeltem ki. Tetszett a borító, veszélyt sugallt, titokzatosságot. Szintén könyvtárból hoztam ki, és nem bántam meg.
Eddigi könyvélményeim során kevés vérbeli thrillert olvastam, Fitzeket meg még soha. Nem tudtam, mit hagytam ki.

A történet rögtön beindul. Ira gondoskodik egyfajta depressziós, torokszorító hangulatról, ami a könyv vége felé egyre fokozódik.

A karakterekkel voltam bajban. Úgy éreztem, a főszereplőt emeli ki, és a többi mellékszereplő - akikre talán jobban kíváncsi voltam - háttérbe szorulnak. A történetvezetés azonban kárpótolt. Szintén tetszett, hogy Ira öngyilkos lányáról csak kis adagokban kaptunk információt, így nem zúdult a nyakamra, és az, hogy a "pszichopata" valójában csak egy végtelenül kétségbeesett férfi, nem kevés zsenivel a zsebében.

A történet közepén felvetődött, hogy valaki áruló/kém, esetleg mindkettő, és a végén ez ki is derül egy olyan személyről, akire még csak véletlenül se böktem volna.

Ami lehúz az egészből, az a rengeteg öngyilkosság. Az elején, Ira emlékeiben, kísérlet a végén. Sok volt, annyira, hogy kiborult a pohárból. Ezért is kap csupán 4 csillagot.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó - Arany Pöttyös
Oldalszám: 398 oldal
Megjelenés: 2011
Sorozat: -
Egyéb megjegyzés: Kartonált, 2999 Ft

Nincsenek megjegyzések: