2013. április 25., csütörtök

Kelley Armstrong: A leszámolás


A Sötét Erők trilógia ezzel utolsó kötetéhez jutottunk.

"Kelley Armstrong nagy sikerű Sötét erő trilógiájának hihetetlenül izgalmas befejezése.
A tizenöt éves Chloé Saunders hétköznapi életet szeretne élni. Nem adatik meg neki. Chloé ugyanis genetikai módosítás áldozata, olyan nekromanta, aki akarata ellenére képes felébreszteni a holtakat. Chloé, és hasonszőrű, különleges „tehetséggel” megáldott (vagy inkább elátkozott?) társai az életüket mentik a pokoli szervezettől, amelyik létrehozta őket.
És, ha mindez nem elég, Chloé gyengéd érzései a testvérpár – Simon, a kedves varázsló, és bátyja, Derek, az annyira nem kedves vérfarkas – iránt összezavarják a fejét. Ráadásul az a szörnyű gyanúja, hogy szíve mindinkább a vérfarkas felé hajlik…
Kétségtelenül nem hétköznapi történet!"



Az előző kötet többé kevésbé lezárt szálát a történet ugyanott veszi fel, ahol abbahagyta. A csapat végre eljutott Simon apjának barátjához, akinál végre védelemhez juthattak egy ideig. A nyugodalom azomban nem sokáig tart - több genetikamódosítás elleni ember rossz szemmel néz rájuk, és Chloé-ék már nem is tudják, kiben bízhatnak.

A stílus továbbra is kellemes, jó olvasni, a cselekményszálak kibontása is hiba nélkül ment, a nyitott kérdésekre is apránként választ kapunk. Plusz pontnak számolnám föl, hogy az írónő segített a régebbi események felidézésében egy-egy visszaemlékezéssel, Chloé által, akinek a szemszögéből néztük eddig is a történéseket. Érdekes és sokszor használt megoldás, itt is bejött.

Az események kevéssel a kezdés után felpörögnek, jön pár izgalmas szellemidézés, zombikeltés, átváltozás és harc, mindeközben hőseink még egy szökési tervet is kieszelnek és végrehajtanak.

Nemsokára rájönnek, hogy több is van bennük, mint egy kis génmódosítás. Továbbra is a korukhoz hűen viselkednek, gyakran meginognak, de mindig talpra állnak maguktól vagy egymás segítségével. Egyre jobban érzékelhető a személyiség fejlődésük. Bár mindegyikük fáradt a sok bújdosástól és üldözéstől az egymásra támaszkodás mellett megtanulnak egymásra vigyázni. Chloé már nem áll a banda élére, Derekre támaszkodik, aki mindenképpen pozitív fejlődésen megy keresztül, Simon is kezd komolyodni, és a régi Tori - miután rájött, hogy csak a barátaiban bízhat - megmutatja, mennyire sebezhető is, leveti a fellengzős álcáját. És a humor? Na, az is van, nem kell izgulni.

"Tori bejött négykor, és meglepettnek tűnt, hogy még mindig az ágyban talál. 
– Az egész délutánt itt töltötted? – kérdezte. – Én meg azt hittem, kinn vagy a fiúkkal!
– Miről maradtam le?
– Rólam, ahogy felmosom a padlót!"

"Mi a fenét csinálsz itt, Chloé? Mondtam, hogy majd később kijövünk ide, és megpróbálunk kapcsolatba lépni azzal a szellemmel! A kulcsszó? Ne te, hanem mi! Azzal, hogy itt vagy…
Magasba emeltem a kezem. – Jól van, rajtakaptál! Egyedül osontam ki, azt remélve, hogy senki nem vesz észre. Ezért ordítoztam a nevedet is!"


Derek befutott! Chloé (hálajóistennek) őt választotta, de ez a kapcsolat nem lett egy azok közül a nyálas és cukormázas szálak közül, amiket más könyveknél látni lehet. Az alábbi jelenet ezt be is bizonyítja (utolsó fejezet):
"Közelebb csusszantam hozzá, éreztem, ahogy átölel és megszorít. Az ajkunk egymáshoz ért…
– Derek? – hívta az apja. – Chloé?
Derek felmordult, én meg hátravetett fejjel felkacagtam.
– Úgy tűnik, ez elég gyakran előfordul velünk, nemde? – állapítottam meg.
– Túl gyakran! Evés után elmegyünk sétálni! Egy jó, hosszú sétára. Távol minden lehetséges közbeavatkozótól!
Rávigyorogtam: – Jó tervnek hangzik!"


A végét viszont nem éreztem lezártnak. Néhány szál még mindig nincs rendesen lezárva és egészen olyan érzésem van, mintha valamiről lemaradtam volna. (Lehet, hogy lesz folytatás?)

Volt értelme elkezdeni ezt a sorozatot? Örülök-e annak, hogy végül is sikerült elolvasnom? Mindkét kérdésre egyértelműen igen a válasz. Megszerettem a történetét, valószínű, hogy valamikor be fogom szerezni magamnak, hogy ne csak a könyvtárban várjak rá.
Ui.: Mellesleg talán ez a legelső sorozat, amelynel sikerült eltalálni a korhatárát. Egyértelműen ifjúsági.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó - Vörös Pöttyös
Oldalszám: 364 oldal
Megjelenés: 2012
Sorozat: Sötét Erők (3.)
Egyéb megjegyzés: Puhakötésű, 2999 Ft

>˘^°^˘<
Ajánló
Ha soha nem is hallottál a fent említett személyről, ne legyél meglepődve. Pewds (svéd, eredeti nevén Felix) egy a legnagyobb youtube-os személyek közül, legjobban érdekes humoráról, a "brofist"-ről és azokról a játékokról ismert, amiket játszott/játszik, kiemelkedően az Amnesiáról. Ebben a hónapban érte el a csatornája a 7 millió feliratkozót, és ez a szám egyre növekszik. Nézzetek meg egy-két montázst, hátha megtetszik Pewdie. Egy középfokú angol tudás szükségeltetik, főleg, hogy sokszor nehezen érteni a svéd akcentustól.

Nincsenek megjegyzések: